Presseservice kan tilbyde at løse en række opgaver for dig, så du er sikker på, at du får mest muligt ud af at formidle dine nyheder til pressen. Det kan være ydelser som gennemgang og distribution af pressemateriale, medieovervågning, medietræning, PR-foto, videomateriale, grafisk arbejde, nyhed til egne medier og udsending via Ritzau. Du kan også gøre brug af disse ydelser, selvom du ikke køber det som tillæg til en presseindsats.
Læs mere om ydelser nedenfor, book et onlinemøde eller tag fat i Presseservice for at aftale nærmere på +45 40999740.
Presseservice hjælper dig gerne med at få dit pressemateriale helt i vinkel, hvis du er i tvivl om, hvorvidt den lever op til pressens krav og kriterier. Du laver selv pressemeddelelsen, som du sender til Presseservice for gennemgang, hvorefter du modtager kritik og konstruktive forslag til forbedringer på et onlinemøde. Desuden søger Presseservice for at distribuere dit pressemateriale til et stort og stærkt netværk af mediekontakter på relevante medier, når det er færdigt og godkendt.
Onlinemødet har en varighed af 90 minutter, og det koster 1.995. kr. at få kvalitetssikret dit materiale og udsendt.
Presseservice har adgang til Danmarks største database over omtaler i alle danske medier ved hjælp af InfoMedia. Derved kan du få et overblik over, hvor og hvornår dine nyheder er bragt. Du kan også vælge at modtage en månedlige afrapportering på omtaler, hvis du ønsker at bevare overblikket, selv når du ikke har udsendt nyheder til pressen.
Prisen afhænger af dit ønske om hyppighed af rapporter og antal søgeord, og det koster fra 500 kr. om måneden. Start med et gratis og uforpligtende onlinemøde på 30 minutter for at høre mere om, hvordan medieovervågning giver dig overblikket over omtaler.
Har du allerede gode
PR-foto i dit billedarkiv, eller har du brug for at få taget nye billeder? Et godt
pressefoto viser ofte kilden, som udtaler sig i pressematerialet, eller
det portrætterer den omtalte nyhed. Presseservice har et stort netværk af dygtige fotografer, der kan være behjælpelig med at tage et godt PR-foto, da det øger
dine chancer betragteligt for at opnå den ønskede omtale.
Prisen afhænger af antal billeder og fotografen, men der indhentes altid et tilbud, inden du accepterer opgaven. Du skal regne med en omkostning på ca. 900-1.000 kr. i timen, transport og brugsret.
Hvis du ikke er vant til at stille op til interview og samarbejde med journalister, så kan Presseservice klæde dig på til opgaven. Medietræning er et simpelt værktøj, og det er en meget lille investering i noget, der ellers kan få store konsekvenser for alt fra omdømme til bundlinje. Det handler som regel om at være godt forberedt og være en god kilde, der kan levere korte, præcise og meningsfulde svar. Gennem træning af præsentationsteknik, bevidsthed om kropssprog, stemmeføring og meget mere kan du blive tryg og måske ligefrem en kilde, som journalisterne henvender sig til, når de har brug for en ekspert inden for dit felt.
Presseservice udarbejder et skræddersyet tilbud til dig eller en gruppe af talspersoner.
Du
kan også fortælle din nyhed effektivt ved hjælp af video eller grafisk materiale.
Presseservice kan hjælpe både med at skabe rammer om dit indhold og budskab,
ligesom vi har et stort netværk af videografer og grafikere til at hjælpe med at filme og
designe din nyhed. Prisen
afhænger meget af omfang af optagelser, redigering og ønsker til design. Lad os
tage en dialog om, hvad der er ønskeligt og muligt forbundet med at formidle din nyhed med lyd, billeder og grafik.
Når du er godt i gang med at udsende nyheder til medierne, så gør du klogt i også at gøre brug af dine egne medier til at skabe opmærksomhed. Du kan få hjælp af Presseservice til også at klargøre nyheder til dine egne medier som hjemmesiden, sociale medier, nyhedsbrevet eller øvrige kanaler, hvor dine interessenter også følger med.
Presseservice tilrettelægger og udgiver gerne dine nyheder på egne kanaler, og det koster fra 1.500 kr. ex. moms per indsats.
Presseservice kan sørge for, at din nyhed bliver sendt ud gennem Ritzaus nyhedstjeneste, som når ud til cirka 170 danske medier med omkring 130.000 nyheder om året. Det koster 3.700 kr. ex. moms at udsende én pressemeddelelse, og betalingen går direkte til Via Ritzau, og du får derved adgang til flere end 8.000 journalister og redaktioner på dagblade, radio/tv-stationer og webmedier. Presseservice tager et mindre beløb på 700 kr. for at oprette og udsende din pressemeddelse i Via Ritzaus system, og der er ikke garanti for omtale ved at benytte deres tjeneste.
I 2022 har Esben fra Presseservice taget en efteruddannelse hos Institut for Kundetyper for at opnå en certificering i emotionelle kundetyper.
På bare én time kan du blive klogere på, hvordan du med fordel formidler dine nyheder med øje for de fire emotionelle kundetyper. Du får helt konkrete bud på, hvordan du vækker de rette følelser, fanger opmærksomhed og motiverer dine nyhedsmodtagere til at følge med og føle sig tiltrukket af dine budskaber ved bedre at forstå deres emotionelle bevæggrunde og identitetsfortælling.
© Presseservice.dk er drevet af Aaby PR ApS